ZAJĘCIA DLA 3 LATKÓW

Drodzy Rodzice! 

Od 25 maja nasza placówka wznowiła zajęcia opiekuńcze. Mając na uwadze, że wiele dzieci w dalszym ciągu pozostaje w domach, będziemy na tej stronie prezentować Państwu propozycje zajęć domowych dostosowanych do wieku dzieci. Zachęcamy do zabawy w wolnej chwili. Pamiętajcie, że zawsze chętnie umieścimy zdjęcia z Waszej pracy na naszej stronie internetowej. Powodzenia!!!

******************************************************************************************************************

Życzymy Wam Kochane Przedszkolaki, bezpiecznych i słonecznych wakacji!

A (1)

*****************************************************************************************************************

Temat w tym tygodniu: Co pływa? Co tonie? Co lata? Poznajemy pojazdy!

Zapraszamy do świata pojazdów!

26 czerwiec

Dzisiejszy temat: „Czekamy na wakacje”.

Plazaa

Plaza

Posłuchajcie wiersza Józefa Ratajczaka „Na plaży”

Chlapu-plastu, już od brzasku
Budujemy miasto z piasku
Piękne miasto nad miastami
W jakim nie mieszkamy sami
Domy barwne aż nad podziw
Fruwa się w nich, czy też chodzi?
Można by tu żyć wspaniale
Gdyby deszcz nie padał wcale.

Spróbujcie z rodzicami odpowiedzieć na pytania:

- Gdzie można zbudować zamek z piasku?

- Co wykorzystujemy do budowy takiego zamku?

Teraz zastanówcie się „Co można robić na plaży?”

Proponuję Wam dziś zabawę matematyczno – plastyczną „Rybka”.

Do zabawy potrzebny będzie szablon rybki, kostka do gry, kolorowe kwadraciki z papieru, klej.

Przygotowujemy kwadraciki w kolorze czerwonym, zielonym, żółtym, niebieskim, pomarańczowym i różowym.

Opis zabawy jest tutaj.

Plazaaaa

Plaza1

Udanej zabawy!

******************************************************************************************************************

25 czerwiec

Drogie Dzieci!

Dziś poznamy pojazdy wodne.

Dzień4

Na początek posłuchajcie piosenki pt. ,,Płyną po wodzie statki”.

Zapamiętaj nazwy oraz przeznaczenie pojazdów występujących w piosence.

PIOSENKĘ ZNAJDZIECIE TUTAJ

Teraz pora na eksperymenty - ,,Co pływa, co tonie”?

Obejrzyj filmik.

Wspólnie z rodzicem przygotuj rzeczy potrzebne do przeprowadzenia proponowanych zabaw i do dzieła!

TUTAJ

Uwaga, przygotować się na ,, Wyścigi statków”

Potrzebujecie:
-dwóch plastikowych nakrętek
-kawałek kolorowego papieru
-trochę plasteliny
-dwie słomki
-dwa patyczki / wykałaczki
-miska z wodą

Z kolorowego papieru z pomocą rodziców wytnijcie dwa trójkąty (żagle ) nabijcie je na nasze patyczki.

Tak przygotowane żagle umocujcie za pomocą plasteliny w środku nakrętki.

GOTOWE

Statki można już umieścić na wodzie.

Uwaga! Ustawiajcie je bardzo delikatnie i powoli, bo mogą zatonąć.

Teraz za pomocą słomki wprawcie w ruch swoje statki

Miłego dnia!

******************************************************************************************************************

24 czerwiec

Drogie Przedszkolaki!

Dziś poznamy pojazdy lądowe.

Posłuchajcie wiersza pt. ,,Na ulicy”.

,,Na ulicy’’
Na ulicy wielki ruch!
Pociąg jedzie ciuch, ciuch, ciuch.
Auto trąbi ti, ti, ti.
I odjeżdża brum, brum bziiii.
Motor szybko gna co sił.
Mknie tak szybko wiiii wiiii wiiii.
Tramwaj dzwoni dryń, dryń, dryń.
Autobus zamyka drzwi piiii
Tam karetka pogotowia
Pędzi, pędzi jak szalona eo,eo,eo.
Tu koparka, a tam dźwig
Już budowa idzie w mig.
Tyle dźwięków dookoła,
Każdy pojazd jakoś woła,
Ale wielki HUK!

Zapamiętajcie nazwy pojazdów jakie w nim wystąpiły.

Czy pamiętacie dźwięki jakie wydaje każdy z nich?

Zastanówcie się, który ze środków transportu jeździ po torach, a który po ulicy?

Do czego przeznaczony jest każdy pojazd z ilustracji?

Dzien3c

Dzien3g

Dzień3

Dzien3d

Dzien3e

Dzien3f

Dzien 3b.Jpg

Dzien3a

Teraz zabawa matematyczna ,,Pojazdy lądowe”

Przygotujcie zabawki - pojazdy.

Podzielcie je na zbiory czyli grupy np. zbiór aut, pociągów, motorów.

Następnie ułóżcie pojazdy od najmniejszego do największego.

Brawo!

Teraz karta pracy - ,,Droga pojazdów”. Spróbujcie rysować palcem po śladzie drogę pojazdów.

Dzien3h

Życzę dobrej zabawy

*******************************************************************************************************************

23 czerwiec

Dzisiaj pobujamy troszkę w chmurach:)

Poznamy pojazdy latające✈️

Dzień 2 (2)

Posłuchajcie piosenki pt.,, Leci samolot”

Zapamiętajcie nazwy oraz przeznaczenie pojazdów latających, które pojawiły się w piosence.

Poproście rodziców, aby wytłumaczył Wam znaczenie niezrozumiałych słów.

PIOSENKA TUTAJ

Teraz pora na ,,Eksperymenty z balonem”- obejrzyjcie FILMIK

Wspólnie z rodzicem przygotuj rzeczy potrzebne do przeprowadzenia proponowanych zabaw i do dzieła!

Czas na "Lot samolotem" - to zabawa ruchowa

Wcielcie się w rolę pilota. Zapnijcie pasy, odpalcie silnik ...

Samolot wystartował! Wznosi się wysoko, wydaje dźwięki.

Samolot leci nad parkiem, mija stado kaczek.

Obniża lot-uwaga na drzewa!

Widzicie swój dom, rodziców pomachajcie im.

Lot dobiega końca lądujcie, wyłączcie silnik, rozepnijcie pasy i wysiądźcie.

Życzę dobrej zabawy :)

Nie wiem czy pamiętacie ale dziś mamy Dzień Taty.

Złóżcie życzenia Waszym tatusiom i zaśpiewajcie im piosenkę.

Na pewno się ucieszą:)

******************************************************************************************************************

22 czerwiec

Dzień dobry :)

Drogie Dzieci!

Proponuję Wam dziś obejrzeć filmik - ,,Poznajemy pojazdy”

Dzień 1 (1)

Zapamiętaj nazwy pojazdów oraz dźwięki jakie wydają.

FILM

Teraz zabawa matematyczna: ,,Pojazdy z figur geometrycznych”

Ułóżcie traktor z figur wg wzoru.

Dzień 1 (4)

Nazwijcie figury, z których powstał pojazd.

Jakie mają kolory?

Pora na pracę plastyczną ,,Pojazdy”.

Z dostępnych w domu materiałów wykonajcie wybrany pojazd.

Możecie skorzystać z naszych podpowiedzi.

Dzień 1 (3)

Dzień 1 (2)

Życzę dobrej zabawy.

Czekamy na Wasze fotorelacje.

******************************************************************************************************************

Temat w tym tygodniu: Gdzie latem zobaczę ziemię, wodę, ogień i powietrze?

19 czerwiec

Dzień dobry w piątek :)

Czy wiecie „Jak się zachować w muzeum” ?

Podajcie proszę zasady zachowania w muzeum!

Oraz zasady bezpiecznego podróżowania samochodem!

Macie foteliki prawda?

Zawsze zapinajcie pasy!

Proponuję Wam teraz zabawę „Muzealna ekspozycja”

Użyjcie swoich zabawek: klocków, lalek, samochodzików.

Jeśli przygotowaliście już zabawki ułóżcie je w rząd!

Brawo!

A teraz w szereg!

Teraz wybierzcie wszystkie zabawki koloru czerwonego.

Dacie radę poszukać wszystkie niebieskie zabawki?

Pięknie :)

Na koniec trochę poćwiczymy!

ćwiczenia gimnastyczne GŁOWA, RAMIONA, KOLANA, PIĘTY

to coś co znamy i lubimy TUTAJ

Miłego  weekendu!

******************************************************************************************************************

18 czerwiec

Od Bałtyku do Tatr - taka nasza Polska piękna!

Dziś zaczniemy od zabawy grafomotorycznej: rysowanie palcem na piasku rozsypanym na tacy lub piaskiem w piaskownicy.

Czy znacie Polski hymn?

Wiecie, ze słuchając hymnu musimy stać wyprostowani?

Posłuchajcie hymnu polski i pamiętajcie o zachowaniu prawidłowej postawy. Zachowajcie ciszę!

POSŁUCHAJ HYMNU TUTAJ

Obejrzyjcie też godło i flagę Polski.

A Ss

Assss

Jakie są ich barwy?

A teraz zagadka „Gdzie Polska…?”

3829 Wklejki Europa Kol

Tak Kochani, tak wygląda Polska...

Naklejka Na Sciane Mapa Polski Kontur 70x70cm

Brawo Mądre Główki!

Do jutra!

******************************************************************************************************************

17 czerwiec

Witam!

Dzisiejszy temat: Wielkie poruszenie

Chciałabym Wam dziś przypomnieć sposoby ochrony przed słońcem.

Spójrzcie na ilustrację:

A (5)

Które sposoby stosujecie?

A o których zapomnieliście?

Uważajcie na siebie w upały!

Niedługo wakacje :)

Hmmm… „Czym polecieć na wakacje?”

Spróbujmy wybrać spośród różnych pojazdów na ilustracji te, które latają.

A (3)

Znakomicie!

Może mielibyście ochotę teraz namalować farbami latający pojazd?

Pa pa!

*******************************************************************************************************************

16 czerwiec

Temat na dziś: Czy przyszło do nas lato?

Hej, hej
Dziś przygotowałam dla Was ilustrację – popatrzcie

72f061749e1fffb883776fe74d14fde6

Wyszukajcie na ilustracji, które drzewo przedstawia lato!

Łatwe czy trudne?

Teraz pobudzimy wyobraźnię….

Zapachy lata – pomyślcie jakie zapachy ma lato?

Czy to lody?

Czy morskie fale?

A może macie jeszcze inne skojarzenia?

Czy dacie radę rozpoznać charakterystyczne dla lata owoce po smaku i zapachu.

Rodzice mogą zawiązać Wam oczy a Wy będziecie wkładać do buzi owoce i zgadywać ich nazwy.

Na pewno dacie radę mali detektywi!

Na koniec trzeba pamiętać, że zawsze „Bawimy się bezpiecznie”

Spójrzcie na znak:

A (4)

Co ona przedstawia?

Tak to „zakaz kąpieli”.

Powiedzcie, kiedy można się bezpiecznie bawić?

A teraz zmykajcie do zabawy

Do jutra!

*******************************************************************************************************************

15 czerwiec

Dzień dobry, dzień dobry!

Witajcie Kochani! Dziś proponuję Wam wycieczkę!

Proponuję Wam abyście wybrali się w dowolne miejsce w naszej miejscowości.

Indeks

Najpierw przypomnijcie sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa.

Na wycieczce zachęcam Was do różnych zabaw:

• „Jaki to za zabytek?” – możecie obejrzeć ciekawe budynki w naszej miejscowości: kościoły, ratusz czy synagoga

Jeśli wycieczka jednak się nie odbędzie się to może obejrzyjcie zdjęcia niektórych koronowskich zabytków i spróbujcie zgadnąć co to za obiekty.

Andrzeja

Hqdefault

Kor 0043

Andrzeja1

• „Dokumentujemy naszą wyprawę” – każdy z Was lubi zbierać skarby więc proponuję Wam zbieranie okazów przyrodniczych z wycieczki.

Może także wykonywanie zdjęć

Po powrocie do domu – wykonanie rysunku z wycieczki „Rysunek z natury”.

Narysujcie to co Wam się najbardziej podobało i poproście rodziców o sfotografowanie Waszego rysunku i przesłanie do nas.

Udanego dnia!

******************************************************************************************************************

W tym tygodniu będziemy realizować tematy z bloku

KOGO SPOTKAŁA PAPUGA?

10 czerwiec

Witajcie Kochani

Dziś wyruszamy na sawannę!

Proponuję Wam zabawę dydaktyczną w której poznacie nazwy i wygląd wybranych zwierząt egzotycznych.

Posłuchajcie Jana Brzechwy, który o zwierzętach napisał kilka wierszy...

TUTAJ

Czy coś w tych wierszykach Was rozśmieszyło?

Teraz porównamy wygląd mieszkańców Afryki i Europy.

Spójrzcie na ilustracje poniżej

Indeks Index2

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-czym różnią się osoby na ilustracjach?

-jaki mają kolor skóry?

-jaki mają kolor włosów?

-czy są tacy sami?

Macie rację, różnią się. Jesteście bardzo spostrzegawczy!

W ten sam sposób możecie porównać wygląd dzieci na zdjęciu poniżej

Dzieci2

Teraz nauczmy się razem piosenki „Idziemy do Zoo”

Znajdziecie ją TUTAJ

Jutro dzień wolny! Kochane Maluchy

życzę Wam dużo słońca! Pa pa :)

******************************************************************************************************************

9 czerwiec

Temat na dziś: Na pustyni

Dzień rozpoczniemy od ćwiczeń gimnastycznych „Dbamy o zdrowie” – TUTAJ

Teraz obejrzyjcie dokładnie ilustrację „Na pustyni”

Krajobraz (2)

Opowiedzcie rodzicom co widzicie na obrazku.

Może pomogą Wam moje pytania:

- czy widzisz rośliny?

- czy widzisz zwierzęta?

- czego jest najwięcej?

- czy jest tam zimno czy ciepło?

Na koniec może obejrzycie bajkę DOMISIE?

Znalazłam dla Was odciek - "Zabawa w pustynię", jest TUTAJ

Życzę Wam dużo słońca :)

******************************************************************************************************************

8 czerwiec

Temat dzisiejszy: Afrykańskie krajobrazy

Spójrzcie na zdjęcie

Screenshot 20200607 235340~2

Obejrzyjcie film TUTAJ i poznajcie krajobrazy i zwierzęta Afryki.

Spróbujcie teraz nazwać zwierzęta na ilustracji poniżej:

Screenshot 20200607 235704~2

Ile odgadliście? Jestem bardzo ciekawa.....

Możecie w wolnej chwili stworzyć zoo z maskotek lub figurek różnych egzotycznych zwierząt dostępnych w waszym domu.

Poproście rodziców o sfotografowanie i prześlijcie Wasze zoo do nas. Bardzo chętnie je zobaczymy :)

Miłego deszczowego dnia Kochane Dzieciaczki:)

******************************************************************************************************************

W tym tygodniu będziemy realizować tematy z bloku

"O CZYM MARZĄ DZIECI?"

5 czerwiec

Dzisiejszy temat: Marzenia o dobrej zabawie

Na dziś proponuję Wam zabawę „Deszcz balonów” – według inwencji dzieci

Indeks

(Rodzicu! Ta zabawa ma na celu doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, zachęcanie do podejmowania działań według własnego pomysłu)

Teraz zabawa paluszkowa ”Ja palce mam” - znajdziecie ją tu: https://www.youtube.com/watch?v=r2lPc0KiRYs

Jeśli chcecie pobawić się całą rodziną to mamy dla Was ,,Gąsienicowe wyścigi” - zaproś do zabawy starsze rodzeństwo oraz rodziców.

TUTAJ

Miłego weekendu Przedszkolacy:)

*******************************************************************************************************************

4 czerwiec

Temat na dziś: Pomocna dłoń

14hands2

I. Proponuję Wam zabawę plastyczną „Podam ci pomocną dłoń” − poproszę Was o odrysowanie swojej dłoni,

(Rodzicu! To zadanie ma na celu doskonalenie sprawności manualnej)

Jeśli już to zrobiliście to popatrzcie jakie cuda można z własnej dłoni tworzyć :)

Danonino Contour Painting 0

Liczę na Waszą pomysłowość :)

II.Teraz zapraszam całą rodzinę do „Domowej gimnastyki” – TUTAJ

III.Jak się już rozruszaliście :) to na deser  - „Taniec siedmiokroczek”

– piosenkę z pokazywaniem znajdziecietu: https://www.youtube.com/watch?v=O-4Pq1CYrtI

*******************************************************************************************************************

3 czerwiec

"Jak dorosnę to zostanę?" - kim? hmmm... Macie jeszcze dużo czasu aby podjąć decyzję.

Dziś proponuję Wam następujące zabawy:

I. „Mogę ci pomóc, mamusiu” – to zabawa dydaktyczna (Rodzicu! Zabawa ma na celu dostrzeganie możliwości wykorzystania swoich umiejętności w wykonywaniu prostych obowiązków domowych). Dajmy się wykazać małym pomocnikom :)

II. „Co jest wyższe niż ja?” – zabawa dydaktyczna, chodzi o porównywanie wysokości przedmiotów w stosunku do własnej osoby i do innych osób.

Przykładowe pytania pomocnicze dla dziecka:

- Co jest wyższe? Ty czy szafa/stół/komoda/drzwi?

- Kto jest wyższy? Ty czy ja? itd.

III.„Kim będą?” – wysłuchanie treści wiersza T. Kubiaka, udzielanie odpowiedzi na pytania, opowiadanie o planach na przyszłość.

T. Kubiak „KIM BĘDĘ”

Kiedy Zosia będzie duża
już nie będzie leczyć lalek,
a prawdziwa pani doktor
dobrze zajmie się szpitalem.
- A kim będzie Kasia? – Wiemy! –
woła Bolek, wołał Lolek
- Dzisiaj uczy kotka Mruczka,
Duża – będzie uczyć w szkole.
A Irenka szmatkę bierze.
Tu przyszyje a tam utnie.
Gdy urośnie... – Już zgadliśmy!
Będzie szyła piękne suknie.
Zaś Martusia, ta malutka,
bierze kredki – mądra głowa,
Dom rysuje. – Też już wiemy!
Będzie domy projektować .
Waży kaszę, waży groch,
Waży gruszki, waży jabłka.
Gdy dorośnie, w wielkim sklepie
Będzie ważyć Małgorzatka.
Acha, jeszcze jest Agatka! Buzia - słonko, dwa warkocze.
- Gdy dorośniesz, o tym wszystkim napisz książkę! – Bardzo proszę!

Miłego dnia Pracusie!

******************************************************************************************************************

2 czerwiec

Temat na dziś: Jakie mam marzenia?

Images

Na początek proponuję Wam zabawę słowną - „Marzę o…”, w której prosimy dzieci, aby opowiedziały o swoich marzeniach. Możemy troszkę podpowiedzieć i określić dziecku co znaczą słowa: marzenie, marzyć :)

Kolejna zabawa na dziś to zabawa plastyczna „Balonik marzeń” − dzieci przedstawiają swoje marzenia za pomocą rysunku.

Teraz czas na ,,Wesoły taniec dla dzieci i nie tylko”- zaproś do zabawy całą rodzinę.

ZOBACZ

Na koniec proponuję Wam zabawę rytmiczną z serii „Zabawy dywanowe”

KLIKNIJ TUTAJ

*******************************************************************************************************************

1 czerwiec

Dziś Wasze Święto - Dzień Dziecka, przyjmijcie więc życzenia

życzenia

Dzień Dziecka –  dziś świętujecie!!! Bawcie się na podwórku, malujcie, lepcie, rysujcie, biegajcie, oglądajcie bajki, jedzcie lody i róbcie wszystkie WAŻNE dziecięce „rzeczy”. Szkoda że nie mogę Was uściskać!

1 (2)

Mamy dla Was niespodziankę, która mam nadzieję sprawi Wam wiele radości.

Zapraszam Cię oraz Twoich najbliższych do Teatru Polskiego w Warszawie na spektakl (on-line) pt. ,,Pinokio”

Ponadto pokażcie jak wspólne świętujecie Dnia Dziecka – zadanie rodzinne – pokażcie, jak spędzacie wspólnie czas /Wasza ulubiona zabawa, gra, muzyka, książka, sport itp/

Jeszcze raz Wszystkiego Najlepszego!

******************************************************************************************************************

W tym tygodniu będziemy realizować tematy z bloku

"KOGO KOCHAM? KTO MNIE KOCHA"

29 maj

Temat na dziś: W rodzinie

I. „Rodzinne zabawy” − zabawy ruchowe z pokazywaniem

- dostarczenie radości i budowanie pozytywnych relacji w rodzinie

ZABAWA TUTAJ

II.„Guzikowa laurka” – praca plastyczna, wykonanie upominków dla rodziców, z mamą dla taty i odwrotnie :)
Poniżej podaję Państwu guzikowe inspiracje. Najlepiej do przyklejania guzików użyć kleju Magic!

Do Zdalnego1

Przyślijcie nam zdjęcia Waszych prac - chętnie umieścimy je na stronie internetowej :)

Owocnej pracy i miłego weekendu!

******************************************************************************************************************

28 maj

Hej, hej :) Dzisiejszy temat: Co robi mama? Co robi tata?

I. „Co robi mama, co robi tata?” − zabawa ruchowo-naśladowcza kształtująca świadomość roli rodziców w życiu rodziny. Umawiamy się z dzieckiem na zabawę polegającą na naśladowaniu czynności wykonywanych w ciągu dnia przez mamę i tatę. Na koniec dnia pytamy dziecko jakie czynności zaobserwowało. Jestem bardzo ciekawa wyników :)

 II.„Zgadnij, gdzie pracują moi rodzice” – zabawa dydaktyczna, kojarzenie atrybutów z przedstawicielami zawodów, budzenie zainteresowania pracą wykonywaną przez rodziców. Można posłużyć się atrybutami na ilustracjach i pytać dziecko, z jakim zawodem się kojarzą, lub omawiać kolejno zawody i pomóc dziecku wymieniać atrybuty danego zawodu.

1 (7)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli macie ochotę możecie obejrzeć krótki filmik o zawodach - TUTAJ
MIŁEGO DNIA :)
******************************************************************************************************************

 27 maj

Dzień dobry. Dziś chyba pogoda będzie sprzyjała pobytom na podwórkach. Jeśli jednak mielibyście ochotę troszkę się pobawić z nami oto propozycje. Dzisiejszy temat: "NIE WSTAWAĆ LEWĄ NOGĄ"

I. „Wstawać lewą nogą” – porozmawiajcie o znaczeniu powiedzenia „Wstałeś lewą nogą!”, (Rodzicu! to ćwiczenie służy nabywaniu świadomości wpływu negatywnych zachowań na uczucia innych).

II.„Kiedy jest mi wesoło, robię tak…” – zabawa dramowa rozwijająca umiejętność odczytywania i wyrażania emocji za pomocą mimiki i gestów. Najpierw dorosły może pokazać swoje „miny” kiedy jest smutny, wesoły, zły, znudzony itd. Później prosimy o prezentację dziecko. Można posłużyć się gotowymi ilustracjami emocji, które załączam poniżej.

1 (3)

III.„Jak wywołać uśmiech?” – zabawa dydaktyczna utrwalająca umiejętność odczytywania emocji na podstawie wyrazu twarzy. Może to być burza mózgów np. Jak wywołać uśmiech na twarzy mamy? Jak rozweselić tatę? Jak pocieszyć siostrę/brata? Chodzi o podkreślenie znaczenia serdecznych gestów wobec najbliższych.

to będzie miły dzień :) do jutra!

******************************************************************************************************************

26 maj

Witajcie Kochani!

Temat na dziś: Rodzinne podobieństwo

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziś Dzień Mamy , proponuję Wam zabawy związane z tym świętem:
Indeks
I. „Wygląd mojej mamy i mój”
to zabawa dydaktyczna, wskazywanie części ciała mamy i swoje. Próbujemy wskazać podobieństwa i różnice w wyglądzie zewnętrznym. Może mamie uda się odszukać swoją fotografię w okresu przedszkolnego. Udanej zabawy!
Images
II.„Portret mojej mamy”
to praca plastyczna w formie rysunku. Może mama chciałaby zostać modelką :)  a dziecko artystą (rysownikiem lub malarzem)? Nie będzie trzeba długo pozować, 3 - 4latki potrafią stworzyć dzieło nawet w 3 minuty :)
Chętnie obejrzymy jakie arcydzieła powstały, a mamy będą miały piękną pamiątkę.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na koniec podsyłam piosenki na Dzień Mamy, których nie mamy możliwości nauczyć naszych przedszkolaków. Może się spodobają i dzieci sprawią mamom radość śpiewając je :)  Może nauczą się z tatą?
KOCHAM CIĘ TI AMO JE T'AIME

Szczęśliwego Dnia Mamy!

******************************************************************************************************************

25 maj

Witajcie Maluszki!
32d1a80258714850c3a2636beebba904
Zajęcia na dziś pt. "W rodzinnym kręgu"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czy wiecie, że jutro już DZIEŃ MAMY?! Przygotujmy się troszeczkę i porozmawiajmy o rodzinie. Proponuję Wam na dziś następujące zajęcia z Waszymi rodzicami:
I.  Oglądanie rodzinnych fotografii
(RODZICU! dziecko w tym zadaniu przypomni sobie pojęcia określające relacje rodzinne - ciocia, wujek, babcia, dziadek, kuzyn, kuzynka. Warto zachęcić dziecko do opowiadania o członkach swojej rodziny, podawania ich imion, określania stopnia pokrewieństwa czy relacji rodzinnych, podawania liczby rodzeństwa).
Rodz.
II.„Urodziny”  to zabawa matematyczna
Indeks
(RODZICU! dziecko utrwali tutaj umiejętność przeliczania elementów, rozwinie umiejętności rozdzielania przedmiotów „po tyle samo").
Bawimy się z dzieckiem w „urodziny” – kładziemy na stoliku cukierki i podajemy krótkie komunikaty np. podziel cukierki tak, żebyśmy ja i ty mieli tyle samo, lub daj mamie 3 cukierki, daj tacie 3 cukierki, ile cukierków zostało dla Ciebie? Możemy dowolnie zmieniać polecenia, starajmy się jednak na początek podawać cyfry w zakresie 5.
III „Smakołyki” to ćwiczenia matematyczne
(RODZICU! zadanie ma na celu utrwalenie umiejętności rozróżniania przedmiotów ze względu na ich wielkość – karta pracy jest TUTAJ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
IV. Możecie także posłuchać jak o rodzinie opowiada Profesor Szymon:
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli zainspirowani słuchaniem o rodzinie, chcielibyście stworzyć własną na papierze - polecam Wam "rodzinę z figur"
1 (2)
Miłego dnia!
BipBiuletyn Informacji Publicznej