Roczny Plan pracy przedszkola w roku szkolnym 2014/2015

W bieżącym roku szkolnym w naszej placówce realizowane są, przez cały zespół nauczycieli, dwa główne kierunki pracy, które brzmią następująco:
I. Cztery pory roku – smacznie, zdrowo, kolorowo
II. Przedszkolak badaczem i odkrywcą

I. Cztery pory roku – smacznie, zdrowo, kolorowo    PREFERUJEMY ZDROWE ŻYWIENIE!

Główny cel to:
Ukazanie dzieciom wartości zdrowia jako potencjału, którym dysponują w czterech porach roku.
Cele szczegółowe:
Wzbogacenie wiedzy dziecka z dziedziny zdrowia, wykształcenie u niego postawy prozdrowotnej.
Kształtowanie postaw i nawyków wobec zabiegów zdrowotnych pozwalających chronić zdrowie.
Wyposażenie dziecka w podstawowe wiadomości dotyczące zdrowia, zapoznanie z tym, co sprzyja i co zagraża zdrowiu.
Promowanie zdrowia fizycznego, wpływ aktywności ruchowej na dziecko.
Rozbudzenie zamiłowania do ruchu i sportu poprzez rozwijanie aktywności ruchowej.
Kształtowanie umiejętności zapobiegania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, bezpieczeństwo w życiu codziennym.
Przekonanie o konieczności dbania o środowisko, w którym żyjemy.

II. Przedszkolak badaczem i odkrywcą 

Świat przyrody ożywionej i nieożywionej jest dla dzieci w wieku przedszkolnym interesującym obiektem poznania, dlatego chcemy wspierać i stymulować dziecięcą ciekawość, zadziwienie otoczeniem bliższym i dalszym.

Główny cel to:
Ukazanie dzieciom tajników przyrody ożywionej i nieożywionej poprzez odkrywanie i badanie.
Cele szczegółowe: Rozbudzanie aktywności poznawczej, czerpanie radości z badania i odkrywania.
Wyrabianie u dzieci aktywnych i twórczych postaw.
Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw badawczych i eksperymentów.
Kształtowanie u dzieci postaw proekologicznych poprzez kontakt ze środowiskiem i dostrzeganie problemów z nim związanych.
Kształtowanie umiejętności społecznych.

BipBiuletyn Informacji Publicznej