ZASADY PRZYJĘCIA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA na rok szkolny 2014/2015

marzec 04, 2014

Drodzy Rodzice!

W związku ze zmianami w Ustawie o systemie oświaty z dnia 6 grudnia 2013 roku informujemy o nowych zasadach rekrutacji do przedszkoli.

PROCEDURA REKRUTACJI DO PRZEDSZKOLA

· Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu odbywa się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów.

· Rodzice/opiekunowie prawni dzieci już uczęszczających do przedszkola składają u dyrektora placówki deklarację o kontynuacji wychowania przedszkolnego – (wzór deklaracji do pobrania w przedszkolu)- w terminie 7 dni – tj. od 3.03 – 10.03.2014 roku.

· Rodzice/opiekunowie prawni dzieci, którzy po raz pierwszy zapisują dziecko do przedszkola, zobowiązani są do wypełnienia wniosku i złożenia go u dyrektora placówki w terminie od 11.03 – do 4.04.2014r.

· Rodzice/opiekunowie prawni dzieci powinni zapoznać się kryteriami naboru do przedszkola na rok szkolny 2014/2015.

· Kryteria naboru zostały podzielone na dwie części: Pierwsze – wynikające ze znowelizowanej ustawy o systemie oświaty z dnia 6 grudnia 2013 r.; Drugie – określone przez organ prowadzący.

· Kryteria podlegają punktacji: wynikające z ustawy mają jednakową wartość, natomiast kryteria określone przez organ prowadzący mają wartość zróżnicowaną.

· Rodzice/opiekunowie prawni dzieci, którzy spełniają którykolwiek z kryteriów zobowiązani są dołączyć do wniosku stosowne dokumenty wskazane przy każdym z kryteriów.

· Wypełniony i podpisany wniosek wraz z załącznikami należy złożyć u dyrektora placówki w w/w terminie. Brak dokumentów – załączników do wybranego kryterium – eliminuje przyznanie punktów przez komisję rekrutacyjną.

· Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i nie zakwalifikowanych nastąpi do 25.04.2014 r.

· Od 25.04. – 5.05.2014 rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są pisemnie potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do przedszkola ( poprzez podpisanie stosownego porozumienia)

· 7.05.2014 r. – zostaną wywieszone listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do placówki

PROCEDURA ODWOŁAWCZA

· Rodzicom/opiekunom prawnym dziecka przysługuje prawo do odwołania się od decyzji komisji rekrutacyjnej – w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola – może złożyć wniosek do komisji rekr. O sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.

· Rodzice/opiekunowie prawni kandydata może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

· Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.

PROCEDURA UZUPEŁNIAJĄCA

· Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole dysponujące wolnymi miejscami rozpocznie procedurę uzupełniającą – od 5.06.2014 r. Złożone wnioski o przyjęcie na wolne miejsca w przedszkolu podlegają procedurze rekrutacyjnej opisanej powyżej.

 ---- Czytaj też w zakładce  Organizacja Przedszkola - Rekrutacja rok szk. 2014/2015 - Wniosek zgłoszenia dziecka -----

Powrót do wszystkich aktualności

BipBiuletyn Informacji Publicznej